MosaicBlues: The Troy Benches - Les Bancs de Troy. .entry-content { font-size:25px !important; }

Friday, August 19, 2016

The Troy Benches - Les Bancs de Troy.


The Wiregrass Mosaic Project consists of covering several sets of concrete table and benches located on the Dothan Campus with individual mosaics created bya a great number of individuals. 

Over 500 people each created a small mosaic on a piece of fiberglass mesh.

Now I am setting these mosaics on top of the benches.

Later on this summer  I will fill the space between tiles with a coloured grout.


Hopefully we will have a grand magnificent opening in the early fall !
 




 

This project is being realized in partnersip with the Troy University Library and the Wiregrass Museum of Art


Le Projet de Mosaïques du Wiregrass consiste a recouvrir plusieurs ensembles de tables et bancs en béton avec de petites mosaïques individuelles. .

Plus de 500 personnes ont chacune réalisé une petite mosaïques sur un morceau de toile de verre. 

Sur cette vidéo j'installe les mosaiques sur les bancs. 



 
Je suis désolé, la première partie de la vidéo est en Anglais, j'ai ajoute des sous-titres. 

Plus tard cet été je remplirais les joints avec un mortier de remplissage. J’espère avoir une inauguration au début de l'automne. 

Ce projet est réalise en partenariat avec la bibliothèque de la Troy University a Dothan, Alabama, et le Wiregrass Museum of Art. 



I am a French mosaic artist based in Alabama. My Art is about Inspiring people, I am presently working on these huge portraits of the eyes of Yezidi Refugees. If you are interested by my work, please contact me by phone at (334) 798 1639 or by email at frederic.lecut@mosaicblues.com
You can also subscribe to my NEWSLETTER





Je suis un Artiste Mosaïste installe en Alabama. Mon Art est a propos de l'Inspiration. Présentement, je travaille a ces grands portraits des Yeux de réfugiés Yézidis
Si mon travail vous intéresse vous pouvez me contacter par téléphone au 334 798 1639 (aux Etats Unis), ou par email a frederic.lecut@mosaicblues.com
Vous pouvez aussi souscrire a ma Lettre d'Information



No comments:

Post a Comment