MosaicBlues: The Musicians / Les Musiciennes .entry-content { font-size:25px !important; }

Sunday, July 17, 2016

The Musicians / Les Musiciennes


18 month ago I built mosaic portraits of two beautiful young French musicians.

Il y a 18 mois, j'ai realise le portrait de deux superbes musiciennes francaises. 



Luana's portrait was my interpretation of Botticelli's painting "Primavera".

Pour le portrait de Luana  je m'etais inspire du Printemps de Botticelli






I designed Charlotte's portrait in a more Roman classical style, as an emblemata surrounded by a frise of entrelacs.

J'ai concu le portrait de Charlotte dans un style plus proche du classicisme Romain du debut de l'Empire, un emblemata encadre d'un triple entrelac.





These two talented young women are musicians, They both presently are studying at the Royal College of Music in London. I told you they were beautiful, now is time to show you how talented they also are. 


Ces deux jeunes femmes talentueuses sont musiciennes. Elles etudient toutes deux au College Royal de Musique a Londres. Je vous ai deja dit qu'elles etaient belles. Elles sont aussi tres douees. Ecoutez la musique !
  



Enjoy !

Faites-vous plaisir !





Luana & Charlotte with their mosaics in their French home.

Luana et Charlotte chez elles en France, avec leurs mosaiques.



A few times a year, I do commission mosaic portraits. If you are interested, please contact me by phone at (334) 798 1639 or by email at frederic.lecut@mosaicblues.com

You can also subscribe to my NEWSLETTER


Chaque annee, je realise quelques portraits de mosaique. Si cela vous interesse vous pouvez me contacter par telephone au 334 798 1639 (aux Etats Unis), ou par email a frederic.lecut@mosaicblues.com
 
Vous pouvez aussi souscrire a ma Lettre d'Information

No comments:

Post a Comment